Pages

Saturday, October 2, 2010

Sebuah kehilangan....mampukah ia diganti?



Dara merinduinya ,sejak kehilangannya seminggu yang lepas.Hanya 2 bulan sahaja kita dapat bersama.Mungkin tiada jodoh antara kita dan Dara tiada rezeki untuk memilikimu.Redha kehilanganmu.....tapi kehilanganmu yang amat MISTERI membuatkan Dara begitu terkilan dan tak percaya apa yang terjadi.


Ini bukan blackberry atau i-phone dan juga bukan termasuk dalam kategori smartphone.Musykil sungguhla....

Kronologi kehilangan:
22 SEPTEMBER
8.00:dah turun pergi dewan makan tapi patah balik ke bilik pasal HANDPHONE tertinggal.Actually,tym nak amek tu rasa tak sedap hati tapi tak tahu kenapa.Mungkin ada petanda.


10.15-10.45: discussion ngan groupmate FKK dah abes.Tym ni handphone mungkin kat kerusi,kat tangan,atau kat meja. Tak ingat sangat.Pastu groupmate BIOSTAT lak panggil untuk discussion,tym to move la kat tempt diorang.Then,kemas-kemas barang dalam beg sambil berjalan kat tempat diorang.(dalam keadaan yang gelabah nak cepat).Tym ni handphone tak pasti kat mana mungkin kat tangan,atau tertinggal kat kerusi atau letak kat meja tym nak kemas barang.Pastu discuss-discuss la ngan mereka.Tetiba teringat kat handphone,dah cari-cari kat poket seluar,dah keluarkan segala barang kat beg tapi tak jumpa.Tengok sekeliling tempat tu pon memang tak jumpa dah.Dalam waktu ni xde kelas,ramai yang keluar masuk.ERm..Dan ramai yang lalu lalang kat tempat aku duduk.Tapi aku x keluar-keluar kelas taw.


10.45-11.15:Try miskol ngan handphone kawan,ada dalam talian cuma tak diangkat.Kalau x silap aku,aku x silent pon.Mungkin aku dah silent kot.Tapi rasanya tak!!Tapi tym tu keadaan kelas memang bingit.Mungkin tak dengar.Pelik.Tapi tym tu aku yakin sangat Handphone tu termasuk dalam beg orang lain ke.Orang terambil ke.Pasal kat tempat aku duduk tadi banyak sangat timbunan barang.Memang rilek tak cuak sangat r.Aku tanya orang lain pon diorang cakap ,orang simpan tuh.Takde sape kot dalam kelas kite nak mencuri.Dan aku bersetuju dengannya.Aku try kol lagi tapi memang la xde orang angkat and siap kasi mesej lagi kat nombor aku tuh.Last aku try kol tym Miss Lo masuk kelas untuk mengajar.

After 12.15:Aku try kol balik.Phone dah off!Padahal semalam baru aku charge.Full lagi kot.Setakat kol2 tapi xdiangkat,takkan dah mati kot.Pelik lagi.Zakiyyah try antar mesej kat no. aku tapi mesej undelivered.Tapi lewat malam tu,dia cakap baru delivered.Pelik lagi.


KEPELIKAN:
Aku amat2 berserah dan redha kalu aku kehilangan handphone bukan dalam kelas.Ini dalam kelas.Semua classmate.Xde lecturer xde staff.Aku x berani tuduh sesape.Tapi ikut instinct macam boleh la tawu sape.Tgok eye-contact lagi kan.Tgok body language lagi.Tapi pasal xde bukti,senyap2 saje la.Orang tu lak pandai2 sangat ambil dalam kelas asal?KOmpem la orang boleh agak sape kan.Mesti classmate sendiri.Aku mula-mula memang x percaya tapi terpaksa percaya pasal dah memang xde sape yang pulangkan.Walau sampai sekarang ramai orang x percaya klasmate sendiri yang buat.Kalu orang tu x baik ngan kite,xla rasa bersalah sangat kan dah ambil barang orang.Takkan handphone tu boleh terbang kot keluar dari kelas.Dan peliknya asal la dia bukak handphone tu ngan sim aku sekali.Kenapa x buang terus sim tu.Kalu nak tengok sape punya boleh je tgok dari gambar kat memory kad.Mungkin dia nak tgok sape yang mencari aku kot.Please ar.Dah curi buang je la simcard.Kenapa plak dia dah curi,bukak tym tengah malam tu.Rumet2 dah tdo, senang keje kan.


Aku dah doa segala macam.Mungkin bukan rezeki aku.Allah lebih tahu yang terbaik untuk hamba-Nya dan nak tunjuk benda macam ni boleh berlaku dan boleh dijadikan pengajaran kat orang lain.


Lpas mak aku tawu benda ni,dia pesan janganla percaya kat klasmate sendiri even roommates!Ade gak kwan aku comment kat fb,kalu bapak sendiri pon boley 'makan' anak,adek-bradek pon boley bunuh-membunuh....ini kan pula orang yang xde pertalian darah ngan kita.!!


Hilang barang boleh diganti ,kepercayaan memang xleh dijual beli!Apatah lagi nak diganti!

2 comments:

NaDic said...

best nyer astar ader student of the week.. ^_^ eyh.. my cousin ader kat sana.. dia amek dentistry 1st year.. kenal x nabila ?? ^_^

SHaRKFiQ SSM said...

owh, bersabar ye..
Fiq pun hilang gak..tapi hilang moto..
13LC..

btw, same r hp tu..
c510~
http://highnessfiq.blogspot.com/2009/12/se-c510.html

pastu xcdent..nsib c510 tu jd camni..
http://highnessfiq.blogspot.com/2010/03/ku-mencari-mana-dia-wan-nadzir-co.html


lepas tu, moto lak hilang.. ;(
http://highnessfiq.blogspot.com/2010/07/most-wanted-motorcycle-red-yamaha-135.html


kalo rajin, bace r ye..hehe
pastu kalo lagi rajin, komen r~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...