Pages

Monday, July 13, 2009

DaRa ManiSku....

Dara manisku, kau selalu di dalam impianku

Dara manisku, kau menjadi pujaanku selalu

Bila ku pergi kuingin denganmu

Dara manisku, kucinta padamu

Dara manisku, kau selalu di dalam impianku

Dara manisku, kau menjadi pujaanku selalu

Bila ku pergi kuingin denganmu


Dara manisku, kucinta padamu...



Bolehke dara jadi macam dara manis ni...
Menjadi pujaan ,nak kate manis xla manis sgt...sesikit tue adelah(betul x?)
Dara bukan ape,susah wo nak jadi dara... x caye cuba tanya mak korang semua...xpon nenek korang..haha....kalau moyang korang hidup tanyelah!
  1. Kena lemah lembut,sopan santun dan berbudi bahasa.Dgar ckap mak bapak taw.
  2. Pandai masak.Setakat masak air ngan maggi,baek xpayah
  3. Pandai wat keje rumah dari dalam rumah ke halaman rumah sekali
  4. Dok kt rumah je. x merayap terutame malam.anak dara ney macam rama2 kuar siang boley lagi.kalu malam da jadi kupu2.nak ke jadi kupu2?
  5. tahu malu.malu itu lambang keimanan .Tapi malu tue bertempat erk.
Tulah serba sedikit Dara nak kongsi...Dara pon bkn baek sgat...semua tu pon x full.haha.Same2lah kte renungkan dan nasihat menasihati......

Dara ade cte...tp nsb bek x jadi lara Dara plak.Tym tu Dara nak balik dari KL,naek bas dari pasar seni.Smpai kt Banting pukul 9 lbih.Toilet kt bus station da kna kunci...kna pg surau x jauh dari situ.Tapi tym tu surau glap gler...Dara punye family dah dtg...tp x thn punye pasal ajakla kakak pg teman.

Mmg gelap woo...pakcik surau tu siap pesan ,"hati2 erk,nak. Banyak kes kat sini."
Dalam hati, kes apelah tue...takut gak.Tapi dah cakap kat pakcik tue,kakak dah teman .Tpi pakcik tue still pesan hati2. Sorang atau dua orang x penting. Yang penting ktorang anak gadis. Janji tunaikan niat
Dara yang terpaksa tangguh sepanjang perjalanan...janji beres....

Kua2 dari surau ngan kakak,ade satu kete ney asyek2 ulang alik dpan surau. Diorang nak ape sebenarnye?Kalu nak sembahyang xpe gak. Tp xkn lah. Dalam tu ade 4 orang lakey. Ade sesetengah tue boley tahan muke diorang. Mayb, i juz guess...dalam gelap mne nmpak. Cuak gak sebenarnye...tgok2 ktowang. Tahulah
Dara ngan kakak Dara ciri gadis2 melayu terakhir kot(terperasan sket). Last2 kete dowang mcm nk berhenti depan ktorang...tapi nampak ade kete laen kat belakang..terus pcut. Nasib baek kereta Abah Dara datang,kalu x dah kene culik kot dengan 4 lakey aneh tu kot. Ntah ape jadi xtawla...Waa.Alhamdulillah!

So,kpade mereka yg bergelar dara atau gadis...jagalah diri baek2...kite ney ibarat mutiara.Nikmatilah hidup sebagai seorang gadis sementara masih ada.haha!

4 comments:

3rdmarch said...

Assalamulaikum..

jagalah agama,nyawa,kehormatan dan harta anda sebagai wanita sebaik mungkin seperti pohon semalu..

Adzeem said...

nasib baik dara x kene culik.kalau x dara x dapat lah buat blog ni~

good start dara~



--abg teruna88--

catfish1987 said...

gogogo..
tp jgn tulis complen dah la..
tp apasal pilih dara?..
satu cam nama kampung yg nampak cam org tua..satu g cam seksual perspektif sikit je..haha

si dara penglipur lara said...

Dara nama klasik...cam besh...xmo ltak misztique moden sgt...kte ptot kekalkan yg lama..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...